17 Ocak 2019 Perşembe

   Yasaksız otel / Prima Donna

   www.primadonnapatara.com






52 ülke gezdim bugüne dek. Sayısız otelde konakladım.
Geceliğine çok yüksek paralar ödediklerimde oldu, makul paralarda.
Fakat nedense her geri dönüşümde bende " Evim evim, güzel evim" dedim.
Ve oturup düşündüm. O kadar para ödediğim yerleri değil de, neden evi özlediğimi.
Çok önemli birşeyi farkettim. Otel odaları veya villalarının tasarımında, bir evden farklı
olan şey neydi? Neydi benim eksik hissettiğim otellerde? Tasarım mı, renkler mi,
objeler miydi eksik olan? Çok basitti aslında fark. Otel odaları ile otel villalarında ev
hissini yaratacak, yuva özelliğini sağlayan MUTFAK yoktu. Bir mobilya dolabının içine konmuş, içi tıka basa şişelerle doldurulmuş, asla soğutmayan, ancak soğuk tutan
minibar adında bir ucube buluş ile bunun üzerindeki tezgahta 2 -3 bardak, su ısıtıcı,
tüp kahve makinesi ve tüp kahveler, çaylar.Adı ikram. Yanlarında 1 şişe pet su.
Minibar içinde hesabınıza charge edilecek cam şişeden farklı bir marka su hemde.
Odanızı çıkışta kontrol edecek ve hesabınıza ilaveler yapacak kişi karıştırmasın diye .
Ahşap dolabın bir çekmecesinde size satılmayı bekleyen çikolatalar, sakızlar,
kuruyemişler vs.Son yıllarda iş daha da abartılı hale geldi ve otele girişte , otel odanız
içinde açtıkları marketten tükettiklerinizi, daha siz tüketmeden , yaklaşık şu kadar
kullanırsınız hesabı ile önceden yapılan bir algı operasyonu ve daha otele girişte
kredi kartınızdan çekilen yüklü bir meblağ. Adı otorizasyon ama kart limitinizden
bildiğin eksilen bir rakam.Bir düşünsenize bir markete girip alışveriş yapacaksınız,
kapıda bir görevli elinde bir POS cihazı ve siz daha alışverişe başlamadan , kredi
kartınızdan X bir rakamı, kasada hesabınızdan düşülmek üzere bloke ediyor.
Girermiydiniz o markete, sorarım size? Otele sadece bu minibar yüzünden girmek
bir zor, çıkmak ise tam bir komedi. Hiçbir extranız yok olsa da, basıp
gidemezsiniz istediğinizde. Resepsiyonu aramalı, minibar kontrolü istemelisiniz.
Veya resepsiyona gidip, çıkış yapmak istediğinizi belirttiğiniz de, minibar kontrolü
yapacak arkadaşın, resepsiyona bilgi aktarmasını beklemelisiniz. Çok sıkıcı geldi işte
bunlar bana. Çok ama.Zamanı yönetmemi engelledi bu uygulamalar.
Düşündüm bu işi misafir lehine nasıl çevirebilirim diye. Kasabayı gezmeye giden ve
dönüşte normal fiyatının 3 katına, odasında dükkan açmış su satıcısına karşı, plastik poşette
odasına su taşıyan misafirin ruh halini gözümün önüne getirdim.O poşeti gizlice
odasına götürene dek yaşadığı sıkıntıyı hissettim.Stand-up show'a
malzeme olur yazacaklarım , yazmayayım daha fazla, anladınız o anı, gözünüzün
önüne geldi.Oda değil , ev yapacağım dedim tasarımda.
Her evin full donanımlı mutfağı olacak dedim. Minibar olmayacak, retro göbekli mini buzdolabı hayal ettim. İçine istediğin şeyi koyabileceğin. Kendine ait içkini, sevdiğin
meyveyi, gazozu neyi istersen. Gecenin bir yarısı açıktığında, canın birşey çektiğinde, oda servisini arayıp, ne zaman geleceğini bilmediğin yiyeceğe , hemencecik ulaşabileceğin.
Sevdiğine, canı çektiğinde bir makarna pişirebileceğin bir mutfak.Otel yasakları
delinmek içindir, mutfak koymazsanız, su ısıtıcı içinde makarna yaptı haberi çıkar gazetelerde. Biz de YASAK yok. Dışarıdan istediğinizi getirebilirsiniz. Kimsenin
poşetini kontrol etme terbiyesizliği yapmayız biz.İstediğiniz yemeği, istediğiniz saatte pişirebilirsiniz evinizde.İçme suyu biz de ücretsiz. Hem de öyle 0,33 lt ikramızdır
etiketi ile sunulan kadardeğil. İstediğiniz kadar. Hem buzdolabına cam şişeler koyarız. Hem Her evimizdeiçme suyu pompaları veya makineleri emrinizde. 40 derece sıcağın
altına misafir çağırıp, günde kişi başı 2 litre su tüketilmesi gereken bir tatil yerinde
sudan para kazanmayı yakıştıramıyoruz kendimize. Su demişken, evlerinde Türk
kahvesi makinesi olan ilk oteliz biz. İstediğiniz kadar Türk kahvesi keyfini ücretsiz
yapabilesiniz diye.Bir de yanmış mangal hizmetimiz var ki, onu da bir sonraki postta yazacağım."Romantik Tatil & Mangal İlişkisi "adı :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder